Proces PR je plánován a realizován systematicky.

Je nezbytné:
- Rozumět celkovým obchodním cílům a strategiím a respektovat je.
 - S konečnou platností zformulovat praktické a reálné komunikační cíle.
 - Provést výzkum a plně porozumět svým cílovým skupinám a trendům vývoje na trhu.
 - Vytvořit užitečné informační systémy a zpětné vazby, které pomohou vyhodnotit vaši kampaň a ukáží, kterým směrem provést potřebné změny.
 - Určit cílové skupiny zákazníků, jež budou považovány za prioritní.
 - Dohodnout komunikační strategii a k dosažení cílů přijmout potřebnou taktiku.
 - Dohodnout finální rozpočty a začít realizovat programy.
 - Zainteresovat klíčové osobnosti a konzultovat s nimi vaše sdělení s cílem testovat jejich přijetí.
 - Určit, koho se plán realizačně týká a kdo je odpovědný za jeho provedení.
 - Pokračovat v plánování a vyhodnocování výsledků.
 
Důležité nástroje PR jsou:
- fotografie
 - sponzorství – včetně marketingu orientovaného na realizaci akcí
 - direct marketing (vztahový marketing)
 - výzkum trhu
 - Internet
 - výstavy
 - inzerce a reklama
 
