10.2.2015

PR servis

Proces PR je plánován a realizován systematicky.

Proto je nezbytné:
  1. Rozumět celkovým obchodním cílům a strategiím a respektovat je.
  2. S konečnou platností zformulovat praktické a reálné komunikační cíle.
  3. Provést výzkum a plně porozumět svým cílovým skupinám a trendům vývoje na trhu.
  4. Vytvořit užitečné informační systémy a zpětné vazby, které pomohou vyhodnotit vaši kampaň a ukáží, kterým směrem provést potřebné změny.
  5. Určit cílové skupiny zákazníků, jež budou považovány za prioritní.
  6. Dohodnout komunikační strategii a k dosažení cílů přijmout potřebnou taktiku.
  7. Dohodnout finální rozpočty a začít realizovat programy.
  8. Zainteresovat klíčové osobnosti a konzultovat s nimi vaše sdělení s cílem testovat jejich přijetí.
  9. Určit, koho se plán realizačně týká a kdo je odpovědný za jeho provedení.
  10. Pokračovat v plánování a vyhodnocování výsledků.
Důležité nástroje PR jsou:
  • fotografie
  • sponzorství – včetně marketingu orientovaného na realizaci akcí
  • direct marketing (vztahový marketing)
  • výzkum trhu
  • Internet
  • výstavy
  • inzerce a reklama